![]() |
CAT SX3 en cougar SV topic
Nu we al een tamiya topic hebben hier in het Belgisch gedeelte van oople wordt het tijd dat we voor de stilaan in de meerderheid komende schumachers ook een topic aanmaken.
Vandaar dus dit topic, waar ge fotokes en info over uwe SCHUM kunt plaatsen en ge wijze raad en daad kunt krijgen van U landgenoten met dezelfde auto.:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol: Zal dan zelf maar beginnen met wat zeveren enzo, niet. Indien gewenst af en toe eens een setupke posten van mijne geweldigen bak, als daar vraag naar is. Voor de SV hoop ik dat Patrick, Nicolas, ... hetzelfde kunnen doen. en ja ook aan de stef zulde da wel kunnen vragen LOL. :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup: :thumbsup: |
Hello bart ,may i have a set up for the sx3 @ kampenhout.
JM |
Leuk initiatief!!! :)
Ga deze week aan mijne Cougar beginnen bouwen se... Komt altijd van pas!!! |
@ kurtje is die nog steeds niet klaar ;) zie dat hem voor de clubkoers in Juli klaar is he :thumbsup:
|
IK zal mijn setup van vlijmen en stokrooie hier ook opzetten voor de sv.
Zou graag de setup van Nicolas hebbe voor in Arendonk. Want zijn cougar gaat daar echt wel goed grtz Jeffrey |
Quote:
vraag die opt bnk aan nicolas, op mbv. |
Of vraag die gewoon hier, losi 100 = Jean-Mi
JM they want nico's 2wd setup for orra :) En volgend bnk is mVb niet mBv :) |
hey JM i wil put it in a pdf file and post it on here some ware this week .
greats |
cant upload the file's as the pdf 's are to big damm.
sent me your email adresses and i wil put it on mail. |
Dude, stuur uw setups gewoon naar mij dan zet ik ze op rc-offroad...
|
hi,to all.
For the latest set-up on nico's cougar. Long chassis -just 30gr under the front of the noze .(+ long wheelbase) Front 35 oil 5.0 spring 4 holes Rear 40 oil 2.5 spring 5 holes ( sweeping from 35 to 40 is the latest important thing on the car and it's way better now) 5° front block and ..camber link original position 8.5 Speed passion V3 geared 76X25 with speedo power lowered. Medium used stagg front ,new yellow mini spike rear .. Car is a blast for the moment. And same set-up for kampenhout. Silver mini-spike all around if slippery on the morning .( you can forget the green one and let them at home now ) |
Quote:
i gone try the setup next week in orra :) |
Quote:
|
|
we bought some (front & back silver spikes) trackside at the last MBV clubrace, so yes ! they're available
Quote:
|
yes they exist as number U6761 and are out of stock.
I now as i orderd them the last time and are in back order lol. so patience is the key:woot::woot::woot::woot::woot: |
yes front silver are available by theo.
They works great , and curiously with this soft coumpoud they stay longer in great condition than green .( or pink ballistic for sure ). Front silver on wide wheel fitted with rear green insert ( or Mr O off course). it's strange but rear insert( not cut in two ) do the job perfectly. |
:D Bart buys ALL the tires, that is why they are out of stock. :yawn:
|
Quote:
Deze clubkoers kon ik er opt laatste moment ook niet bijzijn! Dus hopelijk in juli wel nog :p Alleen is het met de Cougar of met de Dex410 :D |
Heb mijne setup van de SX3 van Vlijmen klei naar Wouter gestuurd (mits zijn email nog hetzelfde is uiteraard).
Het resultaat was er niet naar door 2 f*cked-up qualifs (één door een brain-fart in de 2de heat en één door een misverstand met een ongeduldige teamgenoot), maar de setup zat zeer goed. Was lichtjes anders dan die van Bart maar in grote lijnen hetzelfde. Mijn setup reeds iets "safer" en "constanter" dan die van Bart maar je kon er wel even snel mee gaan (volgens de familie Van Echelpoel toch die na de wedstrijd met mijn auto hebben gereden). Als ik me niet vergis, was het verschil met Bart dat hij met 7,5 casterblokken reed en met de achterste shocks naar binnen op de arm. |
Heeft hier iemand een idee welk vet ik het best kan gebruiken voor het diff en de diff balletjes van de Cougar?
Asso difflube? Durango Difflube? of eventueel een vet van SKF (algemeen lagervet) http://www.mapro.skf.com/products/lub_lgmt2.htm Grtz |
Quote:
Het vet in een kogeldiff dient om de boel soepel te laten lopen maar belet tegelijkertijd dat de diffplaatjes kunnen doorslippen op de balletjes (onder hoge druk smeert het dus slecht). De meeste ball diff vetten van RC fabrikanten zijn OK. Asso Stealth lube is goed. Persoonlijk gebruik ik ball diff grease van Tamiya, al was het maar omdat de tube met aanbrengtip handig is. |
Geen of toch zeker niet teveel gewoon vet aan uw tandwielen doen, normaal geraakt dat door de middelpuntvliedende kracht nooit tot in uw ballekes (hihi) Maar in sommige gevallen kan dat wel gebeuren, gaat uw diff vet mengelen met gewoon vet gaat uw diff doorslippen.
|
Ok dank je wel!
Ga me een potje Tamiya balldiff vet of dergelijke laten meebrengen! |
Ball diff grease from schum ( the grease in the plastic bag )is great .So i have ordeerd some in small can ,but it's not the same quality . i have try it and impossible to have a diff that doesn't slip grrrr .
So i go back to associated who is top quality.( tamiya is also very good). One tips before rebuild your diff is to lightly go with "sand-paper" on the diff ring . (from left to right and up to down ,not concentric) this helped the diff ball to roll instead of slice .So you can use your diff longer between rebuild . "Difference " is greater than expected. i now go back to build my sx3 :) |
Thanks for the tips!!!
So i can use the difflube that comes with the kit? |
yes ,diff grease from cougar kit is good quality . Packaging is strange ( plastic bag lol) but don't worry quality is there .
|
Thanks!!! Then I can already begin to put it together!!!
How is your SX3 going??? :) |
First(short) test run today for the sx3 at the black country.
All what i can say it's ......i'm happy . The car drive great , great speed in fast corner , jump with ease and smoothly ,withsome basic set up car (with a average driver ....me lol) was fast . i'm sure with some tune up sx3 is way faster than my previous durango. |
Nice!!!!
Keep us posted :D |
Hallo,
ik heb sinds een paar maanden ook een schumacher maar had problemen met de diff. Maar nu me is uitgelegt laatst in vlijmen hoe je zo'n ding in elkaar moet zetten rijd het als een dolle :lol:. Maar nu ben ik eigenlijk opzoek naar een setup sheet van vlijmen voor de cougar zodat ik hem lekker kan uittesten daar :) Kan iemand mij daar mee helpen? Groetjes Roy |
Quote:
Voor meer recente info kan je misschien eens informeren bij J-M Risser of Patrick. Ik zou toch al zeker beginnen met het 8mm+ chassis en misschien saddle packs. |
mijn setup van vlijmen voor de cougar :
- voorarme omgedraaid - saddlepack chassis "kort chassis" (geen goesting om men andere cougar aftebreken ging zo al muug goed :) )" - b4 inliner steering knuckles. - soft topdeck - diff high rear schocks: oil: 30 spring 2.0 lange balcup. piston:4 front shocks: oil: 25 spring 3.5 piston 2 - geen rolbaar. 3grade blok en 1 grade blok aan de wielen. - shocks vanachter geplaatst. gaten in achtershocktower: binnenste armpke binnen voorste schoktower: middelste. hoop dat dit je verderhelpt. vond dat de wagen zeer goed lag met deze afstelling. het lange chassis zou nog wel iets beter zijn. maar de saddlepack was echt een enorm verschil. grtz |
hello .for Vlijmen ( of bergenshoek)
Long chassis with short wheelbase . Saddle config - rear shocks monted on the rear . dremeled rear battery fitting ( the parts who is fixed to the gearbox) Rear 40 oil, 5 holes piston, 2.5 spring ( inner extra hole on tower / inner extra hole on arms) front 35 oil 4 holes piston ,3.5 spring (long spring from rear ) Rear camber link outside on hub. 20 gr on rear of servo. (next time we gonna try weight under the rear meaby 80 gr -under the chassis ) motor 8.5 V3 geared 76x25 but 9.5 is better for sure (10.5 must also be good) used front tyre and rear caliber with MrO insert ( way better than original .more soft) Speedo programmed really soft ( power on 2 on a range of 10) |
Quote:
|
ik denk dat ik hiermee aardig uit de voeten kan. Saddle packs heb ik nog niet en denk dat ik het eerst eens probeer met een kort chassis. Ik heb hem overgekocht dus ben even aan het kijken wat er wel en niet opzit. Ik heb voor med shocks opzitten en achter long in ieder geval. Verder moet ik wat springs gaan bestellen en pistons dan kan ik gaan uitproberen. Tnx :thumbsup:
|
Het nieuwe kapje is al gespoten door mijne maat Nils... Zijn 2de body dat hem gespoten heeft, moet zeggen dit ziet er al zeer vet uit!!! Momenteel is hij nog bezig aan de undertray... Ik ga dadelijk maar verder bouwen aan die cougar :D
http://www.modelbouwforum.nl/forums/...58-dsc6962.jpg |
|
knap :thumbsup:
|
here are the set up from nico's cat sx3 and cougar .
SX3 Camber link as original front 35 oil - 4 holes pistons - 4.0 spring - middle on tower rear 30 oil - 4 holes pistons - 2.5 spring - middle on tower MOST IMPORTANT THING front sway bar ( medium ) car was impossible to run safely without it . too easy to roll over. ride height 20 mm motor Speed passion V3 6.5 24pignon on original spuur. Speedo old LRP sphere comp power 5 on 8 grade battery Tecracerc tecPower 5200 50C Not yet FAB system but i think it's a must have Tyre rear yellow mini spike ( no row cut ) front used yellow mini spike( 2 outside row cut ,one inside ) if new front tyre i cut half of 3 th ouside row to loose some more front grip. ( front + rear mini pin is probably faster but more difficult ) Dammage on the car during week-end one middle belt during training ( new renforced belt must be used soon) front and rear shocktower changed before finals for safety ( the both have some marking on the fixing screw area. one front spring retainer lost in a big crash at first minutes of final 1 but nico drive it to the end without to noticied that. lol. ( fastest sx3 on the track after tom Cockrill. final result 14) Cougar sv Long chassis ,long wheelbase ( Cockrill drove the original short chassis ) 40gr under the front and 20 rear of servo camber link ,middle hole on the rear hub rear sway-bar to help keep rear flat ( black one optional the hardest ) Rear shock at the back ( all other cougar drove with rear shock in front of the rear arms) Middle hole on front and rear towers front 35 oil - 4 hole piston - 5.0 spring rear 40 oil - 5 hole piston - 2.5 spring motor speed passion V3 8.5 geared 76x24 Speedo LRP sxx stock spec power on 6 on 10 scale torque on 6 of 10 Battery Tecracerc TecPower 5200 50c tyre front handmade cut stagg rear yellow mini spike Dammage on the car Nothing .......transmission works great ,not rebuiled sinds previous ORRA race ( fastest cougar on track except tom Cockrill again lol - final result 13 ) |
All times are GMT. The time now is 12:25 PM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com