oOple.com Forums

oOple.com Forums (http://www.oople.com/forums/index.php)
-   Belgium (http://www.oople.com/forums/forumdisplay.php?f=109)
-   -   Setip TLR 22 (http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=66985)

Lowie 01-04-2011 10:45 AM

Setip TLR 22
 
(Misschien ne sticky van maken?)

Kan er iemand al info/raad geven ivm de setup van een 22 ...
voor Astro in general, voor Kampenhout, Arendonk
voor andere ondergronden ...

Met enkele basic-weetjes zullen velen al geholpen zijn, zoals bvb
  • Shocks: welke olie, piston/veer in de BB-shocks.
  • Bandenkeuze (als die al niet evident is)
  • camber/caster
  • ...
IMHO kan dat beginners als wat vooruit helpen bij het testen/rijden van deze nieuwe wagen.

[edit] ... damn, typfout in de titel en te laat gemerkt. Cooper kan jij dat even corrigeren: setup ipv setip offcourse

V-Rossi 01-04-2011 11:20 AM

Ludo, nu dacht ik dat die briljante woordspeling (set-up en tip) zelf bedacht was, blijkt het een kleine miscoördinatie op het toetsenbord te zijn :(

Lowie 01-04-2011 11:24 AM

ja en nee, .... ik wilde in eerste instantie set-tip typen .... :woot:
Och ... laat maar staan dan :)

Lowie 01-04-2011 12:33 PM

btw, welke springs worden bij de kit bijgeleverd?
M.a.w. welke bestel je best bij?

wouter.z 01-04-2011 04:47 PM

Stock is rood voor geel achter.

Standaard setup is waardeloos (understatement). Een goede setup heb ik nog niet gevonden,

Somerwil 01-04-2011 04:58 PM

Jij hebt hem in ieder geval nog in elkaar gekregen Wout ;)

Lowie 01-04-2011 05:02 PM

kan je dan beter vertrekken van blauw vooraan en groen achter?

jaydits 01-04-2011 09:25 PM

ik heb de pistons naar 6 gatjes geboort
voelde meteen veel beter maar krijg nog niet het "oude" gevoel er in
heb nu 6x56 met 27.5 achter en voor 6x56 met 30

in de usa knippen ze de bladder kapot
ga dat nog is proberen zondag
kost nog wat tijd maar denk wel dat het goed komt hoor

jaydits 01-04-2011 09:27 PM

Quote:

Originally Posted by Somerwil (Post 484503)
Jij hebt hem in ieder geval nog in elkaar gekregen Wout ;)

heb je spullen nodig of een hamer hahaha:lol:

Lowie 02-04-2011 10:04 AM

en welke veren gebruik je, Jaydits? (Voor welke ondergrond)

jaydits 02-04-2011 11:20 AM

heb nu de stock veren gebruikt voor op klei
rood voor geel achter
moet nog ff 6x56 met 25 proberen
of de 27,5 is dikker als vroeger of ik zit nog te kloten met de bb shocks
morgen naar vlijmen
zal mijn setup wel posten maar heb nog geen calibers dus zal alleen op de vering letten morgen
ps ludo heb je de rb5 weg gedaan of ben je voor een ander bezig?

wouter.z 02-04-2011 04:07 PM

5 graden caster blocken zijn een must!!!!

jaydits 02-04-2011 05:33 PM

heb ze ook er op
vandaag ff 2 akku leeg gereden in bergschenhoek
we hadden studs dus dat was nie veel maar die 5 graden helpt wel
had niks bij me om te proberen was gewoon voor de baan kennis
zag er goed uit de baan trouwens

dirk702 02-04-2011 07:55 PM

Quote:

Originally Posted by wouter.z (Post 484867)
5 graden caster blocken zijn een must!!!!

Wat is het effect van deze 5 graden blokken en wat met de kick up plaat 20 of 25 graden in combinatie met de 5 graden blokken ?

V-Rossi 02-04-2011 08:15 PM

Quote:

Originally Posted by dirk702 (Post 484957)
Wat is het effect van deze 5 graden blokken en wat met de kick up plaat 20 of 25 graden in combinatie met de 5 graden blokken ?

Arendonk morgen?

dirk702 02-04-2011 08:24 PM

Quote:

Originally Posted by V-Rossi (Post 484964)
Arendonk morgen?

nee paardenliefhebber, ik moet af en toe beetje werken ook hé, ik ben vandaag hele dag in krampenhout geweest met diverse TFB leden...

V-Rossi 02-04-2011 08:52 PM

Spijtig, Dirkske toch! Heulen met de vijand :D

Back to Losi :)

dirk702 02-04-2011 09:02 PM

Quote:

Originally Posted by V-Rossi (Post 484977)
Spijtig, Dirkske toch! Heulen met de vijand :D

Back to Losi :)

Geen nood ! Mijn leider van Team LelijkeBodiesEnMismatchJanten was er ook dus overlopen was geen optie...

jaydits 02-04-2011 09:44 PM

Quote:

Originally Posted by dirk702 (Post 484967)
nee paardenliefhebber, ik moet af en toe beetje werken ook hé, ik ben vandaag hele dag in krampenhout geweest met diverse TFB leden...

go dirk

J-Meister 02-04-2011 11:43 PM

Quote:

Originally Posted by dirk702 (Post 484982)
Geen nood ! Mijn leider van Team LelijkeBodiesEnMismatchJanten was er ook dus overlopen was geen optie...

Wie mag dat dan wezen :confused:

dirk702 03-04-2011 07:34 AM

Quote:

Originally Posted by J-Meister (Post 485034)
Wie mag dat dan wezen :confused:

J-Meister dat je die niet kent !

The one and only great GONZO !

Onze Team LelijkeBodiesEnMismatchJanten leider of is het lijder met lange ij omdat Gonzo nogal een lange is ?

johan neyens 03-04-2011 08:18 AM

Ik kan nergens in de handleiding zien wat er nu juist bedoeld wordt met de cijfers van de pistons voor in de dempers, kan iemand mij helpen. Boren jullie extra gaten?

brokkenpiloot 03-04-2011 08:25 AM

Hoe hoger het getal, hoe kleiner de gaatjes zijn.
54 is de grootste en 57 de kleinste die in de kit geleverd worden.

Bij mvb zijn diverse mensen aan het testen met het boren van extra gaten in de pistons.

Somerwil 03-04-2011 08:29 AM

ik heb deze even geleend uit een engels topic:

http://www.gurnellrc.com/ForumImages...istonChart.jpg

http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=66505

Ik heb zelf een 55 piston gepakt met 4 gaten en daar 2 extra gaten ingemaakt van 1,5mm. Ben er alleen nog niet helemaal uit of ik het nou beter vond. Het ging met 54 en 20WT ook al redelijk. Ik krijg daarbij de achterkant alleen niet goed qua rijhoogte. De veer lijkt te lang.

Lowie 03-04-2011 11:22 AM

@ Joe:
Ik had voor mezelf een 22 besteld: in eerste instantie voor de BB shocks.
Ik zou dan de BB shocks er kunnen afhalen en de rest van de kit doorverkopen als spares aan een 22-rijder.
Maar ik denk er nu over na om misschien wat ernstiger te gaan testen met deze wagen.
Ik heb mijn RB5 nu wel al een beetje onder de knie en blijf ervan overtuigd dat de MCS een zeer goede wagen is ... maar ik sukkel al van bij het begin met de "crooked" gearbox.
Ik kocht een tweede-hands-MCS-kit ondertussen maar die gearbox, die notabene maar 2 x 10 minuutjes gereden heeft, staat mogelijk nog krommer en heeft veeeeeel meer speling binnenin ( de idler-gear-asjes) dan mijn eigen gearbox waarmee ik toch al een jaartje race.
Vanaf de eerste dag (letterlijk) dat ik de kit in handen had, heb ik een reserve gearbox besteld ... en het blijft maar wachten.
Ik heb een vriend die professioneel Plastic-CNC-werk doet eens gepolst naar de prijs van een uitgefreesde gearbox ... en dat zou bij fabricage van 3 stuks op 200€/stuk komen (weliswaar gefreesd volgens het originele plan met veel nette afrondingkjes enzo).
De dag dat ik ergens op een wedstrijd die gearbox stuk rij ... is het over en out ... dus misschien best de 22 als reserve houden?
En!! 't zal veel makkelijker zijn om hulp te krijgen qua afstelling voor de 22 dan voor de MCS, zeker als die problemen met de gearboxen blijven aanhouden.
Afijn, ik heb mijn les geleerd. Ik zal niet snel meer een "unieke" wagen kopen.

Lowie 03-04-2011 12:07 PM

Quote:

Originally Posted by Somerwil (Post 485080)
.... De veer lijkt te lang.

en ik las ergens anders: twee coils afknippen van de rode veer zo deze korter maar gelijk maken aan de groene

Lowie 03-04-2011 12:10 PM

Quote:

Originally Posted by brokkenpiloot (Post 485077)
Hoe hoger het getal, hoe kleiner de gaatjes zijn.
54 is de grootste en 57 de kleinste die in de kit geleverd worden.

Bij mvb zijn diverse mensen aan het testen met het boren van extra gaten in de pistons.

De oorspronkelijke pistons bij de 22 (bij de testpiloten) bleken 6 gaatjes te hebben. Wellicht dat sommigen daarom 2 gaatjes bijboren om dezelfde setups te kunnen gebruiken.
Dat zal ook wel een verschil maken qua pack denk ik.

hansie 06-04-2011 08:54 AM

Losi 22 setip voor klei
 
Hallo allen,

Na een accu of 15 ben ik voorlopig uitgekomen op de
volgende set-up die gisteravond erg goed werkte met oude
calibers achter en standaard 2WD voorbanden.

Achter:
Demperolie 20 wt
piston 57 met 2 gaten bijgeboord
3 mm limiters in de demper
camberlink zo kort mogelijk
2mm spacer onder balkopje op de hub
geen spacer onder balkopje op de tower
demper in het middenste gat op de tower.
Demper in het binnenste gat op de arm
4 graden LRC toe in blok
0 graden antisquat
Rijhoogte level
1 graad negatieve camber
achterhub zo ver mogelijk naar voren

Voor:
Demperolie 20 wt
piston 54
3 mm limiters in de demper
camberlink zo lang mogelijk
2mm spacer onder balkopje op de spindle
1mm spacer onder balkopje op de tower
demper in het middenste gat op de tower.
Demper in het buitenste gat op de arm
Rijhoogte level
dunne kick up shim
1 graad toe in
2 graden negatieve camber
10 graden caster blok

De 22 reed nu heel goed, goede voorwaartse tractie
en een voorspelbaar stuurgedrag en dat met versleten
calibers, dit weekend eens verse achterbanden proberen.
Wouter vertelde me dat met 5 graden caster blokken aan
de voorkant de auto ook beter werd. Dat gaan we van de
week ook eens proberen.

Groeten

Hans

Cooper 06-04-2011 09:26 AM

is het eigen aan big boring shocks die dunne olie?

hansie 06-04-2011 10:44 AM

big boring shocks
 
Hallo allen en met name Cooper,

Geen idee maar die dempers hebben zoveel pack
dat 20 wt gewoon goed aanvoelde.
25 wt zou ook nog wel kunnen maar dan werd hij achter
wat nerveuzer in de bochten.

Groeten

Hans

marco NL 22-04-2011 08:50 PM

http://img819.imageshack.us/img819/778/dsc1896p.jpg

jaydits 22-04-2011 09:07 PM

wat een mooie wage hee marco hahaha
heb ook dat gewichtje is meteen een ander auto als je die er op zet

Lowie 23-04-2011 12:14 AM

en vanwaar komt dat gewichtje dan? Is dat een TLR-optiestuk?

dirk702 23-04-2011 07:05 AM

Yes Ludo een optie stukje van TLR himself !http://www.horizonhobby.com/Products...ProdID=TLR4151

Quote:

Originally Posted by Lowie (Post 493454)
en vanwaar komt dat gewichtje dan? Is dat een TLR-optiestuk?


marco NL 23-04-2011 08:26 AM

Quote:

Originally Posted by jaydits (Post 493416)
wat een mooie wage hee marco hahaha
heb ook dat gewichtje is meteen een ander auto als je die er op zet


dat het een mooie wagen is dat is wel zeker

ik zag de foto en ik dacht die plaats ik even voor de TLR fans

Cooper 23-04-2011 08:39 AM

ik heb toch wel al bijna alle TLR rijders bij ons met dat gewichtje zien rijden hoor :-)

jeffrey 23-04-2011 08:09 PM

Heb vandaag voor het eerst met de tlr gereden in arendonk.
Het is een auto met mogelijkheden maar moet nog wat aan afgesteld worden.
Grootste conclusie van de dag was dat ik verschoot van de prestaties van mijne oude b4.
met bijna sliks nog muug snel en constant rond gaan :)
grtz

janus_77 23-04-2011 08:41 PM

Quote:

Originally Posted by jeffrey (Post 493723)
Grootste conclusie van de dag was dat ik verschoot van de prestaties van mijne oude b4.

Dus, de beste afsteltip voor een 22 is: Koop gewoon een B4 :lol:

jeffrey 23-04-2011 09:30 PM

zo kunde het ook bekijken :p
moet wel zegge b4 had de setup van wouter terwijl men losi nog de kit setup heeft.

janus_77 01-12-2011 08:38 PM

3 Attachment(s)
Gewoon, omdat het kan :woot:


All times are GMT. The time now is 07:54 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com