![]() |
inschrijvingen bnk 2011
K'heb gezocht en een heleboel gelezen over reglement maar geen info gevonden over de inschrijving zelf... :eh?:
t'zal waarschijnlijk ook nuttig info zijn voor andere niewelingen. Ik neem aan dat ik een licencie zal moeten nemen, en mij dan inschrijven... ik ben nu enkel lid van MBV... |
Lidmaatschap bij een club geeft recht op 1 BNK, voor het volledige BNK-seizoen dien je nog een FBA-licentie aan te schaffen (40 euro dacht ik). Daarvoor kan je gewoon bij Willy van MBV terecht.
Inschrijven voor elk BNK (nadat je de licentie hebt) doe je gewoon op de wedstrijddag zelf, voor 9u geloof ik. Voor sommige BNK's wordt inschrijving per mail in de week vooraf mogelijk gemaakt. |
opnieuw bedankt !
|
Ik maakte mij vorige week de bedenking :
Gezien het (verdiende) succes van Charleroi en gezien zij al mensen moeten weigeren voor een clubwedstrijd wegens teveel volk : wat met het BNK ? Hoe ga je mensen met een licentie weigeren om die manche van het BNK mee te rijden ? Misschien verplichten om mensen met een Full FBA licentie voorrang te geven op mensen met een daglicentie ? Mensen die vorig jaar in het eindklassement van het BNK stonden voorrang geven ? een hersenbrekertje maar toch waard om over na te denken. |
Ni vergeten dat er op de clubraces meerdere klasses rondrijden die op het bnk niet aanwezig zijn. Ook limiteren ze op clubraces om de dag niet te lang te maken.
Op het bnk kan je dus wel wat volk kwijt. Ik denk ook niet dat al die brcc leden het bnk daar gaan rijden. Van mij mag bnk gerust tot 19u duren hoor! Op bnk's is er geen limiet voorlopig, dus er kan in principe niemand geweigerd worden. |
We kunnen nu al vroeger beginnen. Plus, het eerste BNK is BRCCCCCC, right? Daar is kunstlicht.
|
Quote:
|
Ik zwans nooit, en zéker niet op een forum! :woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot::w oot::woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot:
Ik wou maar zeggen: om 09:30 starten is ook al gewonnen. De eerste wedstrijd zal geen probleem zijn, dus we kunnen aldan de situatie bekijken en eventueel de noodtoestand afkondigen voor BNK2. |
Geen probleem met vroeger beginnen maar voor mensen zoals ik die er zaterdag niet kunnen zijn en pas zondag komen was er vorig jaar al bijna geen plaats meer om te zitten. Als er dit jaar nog wat meer volk is heb ik weinig zin om er om 6 uur voor de deur te moeten staan en hopen dat er nog een plaatske is dat ni besproken/gereseveerd is.
|
Heb je gelijk in dat er vorig jaar bijna geen plaats was, maar nu heb je de vooraf besproken tafels en stoelen waardooe je wel een beparkte ruimte per piloot heb wat dus betekend det je veel meer plaats over hebt.
Vorig jaar heb ik piloten gezien die de ruimte van 3 man in beslag namen en dan is de zaal snel vol hé... Zo een situatie kan nu niet meer ... |
Da kan nu idd ni meer maar nu is er per wedstrijd ook een maximum aantal rijders ook hé. Het ga moeilijk worden om op een bnk een maximum aantal rijders toe te laten vrees ik. Er kan bv wel een voorkeur gegeven worden aan mensen die vorig jaar meerdere manches meegereden hebben en dan te zien hoeveel volk er nog bij kan. Maar dan gaat ge ook nieuwe mensen die het gense bnk willen meerijden afschrikken.
|
OF...je kan ook de rijdersplaatsen verkopen aan de meest biedende...
Is net zo'n vreemde regelgeving als dat je de rijders die al langer rijden voorrang gaat geven op nieuw(ere) zoals je voorstelt. Is dan net zoiets als een verplichte schraprace in te voeren. Ga je als nieuwkomer voor een gans seizoen met mooi nieuw materiaal en vol goede moed en zin, gaat er iemand anders je vertellen waar je wel en waar niet mag starten????? Of je zou kunnen stellen dat de BNK alleen is voor die rijders die al langer meegereden hebben en zodoende het BNK worden. Valt er een van deze rijders af, kan een nieuwe rijder instromen...pfffffff zou allemaal wat zijn. Kunnen beter iets bedenken wat de BNK ten goede komt, nog meer rijders en een nog grotere opkomst is voor iedereen toch een win win situatie? Problemen zijn er om aan te pakken, maar rijders buiten sluiten is zeker NIET de oplossing. |
Geen paniek : ik dacht dat er voor 2011 voldoende oplossingen voorhanden waren ?
->citaat uit samenvatting van de voorbereidende vergadering BNK2011 : (bron : homepagina MBV) "° Bij meer dan 8 heats, wordt de wedstrijdduur automatisch ingekort van 6 naar 5 minuten. ° De wedstrijdleiding heeft de vrijheid (!) om max. 12 man in één kwalificatieheat te zetten, finales dienen wel gewoon met 10 gereden te worden. ° Het begin van de dag is nu als volgt: - tot 8:30 inschrijven (maar bij voorkeur op voorhand) - tot MINIMAAL 9:00 kunnen trainen (nieuw) - 9:30 start kwalificatie " Enig probleem (in 2010 ondervonden) dat de beste pitplekjes voor je tent of wat dan ook, uitverkocht zijn de zaterdagnamiddag, en dat je 's avonds of de zondagochtend genoegen moet nemen met een 'mindere' plaats, ttz, verder v/h circuit. Misschien kunnen de plaatsen wat beter benut worden, door een planning/indeling v/d kampeerruimte te maken, maar da's niet zo simpel : de een zijn tentje is al wat groter dan het andere... |
Quote:
met 9 reeksen of 90 rijder die meedoen, is het echt druk. probleem is gewoon tijd om iedereen te laten rijden. |
Totaal ni want het is indoor bij brcc!!! Dus da kan gerust tot een stuk in de nacht doorgaan :-) Er gaat echt geen 160 man staan hoor...
Allemaal paniek voor niks hier! |
hopelijk is er nog een plaatske voor mij :p want ben ook eene nieuwkomer:p
|
Da is Wouter! Er zal zeker voldoende plaats zijn, Als je nog ergens iemand zou zien die onmenselijk veel ruimte opeist dan moet je die persoon daar gewoon vriendelijk attent op maken.
Op BNK's is er geen plaats voor ego's. DAAG ! |
Quote:
|
hoeveel rijders kun je per dag maximaal laten rijden met de indeling zoals die er nu is?
|
Quote:
:D (grapje he mensen, wij zien wouter graag!) |
Quote:
tel maar uit. om 1 reeks telaten rijden kwali en finale's heb je 1uur nodig, het kan sneller maar moet iedereen klaar staan, niet wachten op baanposten enz. |
Quote:
bvb in engeland, daar hebben ze een limiet van 120, maar daar rijdt dan wel enkel de A finale 3 keer en ze starten om 8u 's morgens (en za enkel 2wd, zondag enkel 4wd, 2*3min practise, 4 heats, 1 finale). Daar is dan ook een heel systeem van regionals en F ranking om te bepalen wie er aan de nationals mag meedoen. je moet daar in het begin van het seizoen al inschrijven en betalen voor elke national, ook al wil je er maar eentje meedoen. Diegenen die 4/6 inschrijven krijgen voorrang op de mensen die 3 of minder races willen rijden. Volgende selectiecriteria is de F ranking, wat erop neerkomt dat de betere piloten, of diegene die al langer meerijden, voorrang krijgen. En een licentie moet je daar ook kopen, zelfs al rij je maar 1 race. Maar zo'n vaart zal het hier nog wel niet lopen denk ik. Plaatskes rond het circuit, dat lijkt me toch echt geen probleem om wat verder weg te zitten als je later arriveert. Op de GP zitten er mensen aan de andere kant van het park, dus al het op andere circuits ook wel lukken als je 50m meer moet wandelen zeker? Op elk outdoor circuit is er plaats genoeg voor 300man (geen idee bij de nieuwe circuits). Wat wel beter kan, zijn mensen die hun 1/1 auto per se naast hun tent/tafel willen hebben, zo verlies je super veel plaats (bvb arendonk, daar kan je perfect tentjes etc rond de baan zetten, en je auto een beetje verder op het grote veld). Maar nog eens, wacht gewoon de eerste race af, die is trouwens pas binnen 3maand, tijd genoeg dus nog om te panikeren :) |
Quote:
Dan heb je dus 2m20 om de piloten van het podium te krijgen, volgende piloten op het podium te krijgen en op te stellen voor de start. En ook om alle marshalls op hun plaats te krijgen... Zeer krap dus! Reken even uit: 6 minuten heats Je hebt ook nog 30 minuten pauze tussen heats en finales. Dus start om 9u30 6 heats---5u24m------15u24 7 heats----6u20m-----16u20 8 heats----7u12m-----17u42 9 heats--- 8u6m-------18u06 10 heats---9u---------19u 11 heats---9u54m-----19u54 12 heats---10u48m----20u48 + prijsuitreiking!! Per heat komt er dus gewoon 9*6min=54min bij. Je snapt dus nu waarom er gekozen is om vanaf meer dan 8 heats naar 5 minuten te zakken... En dan is er die dag ook nog NIKS mis gegaan (stroompannes, telling problemen, regen,...) 9 minuten is ook nog eens erg krap, 10 zal waarschijnlijk meestal gehanterd worden. Dus tel er nog eens AantalHeats*1min overal bij :) Key is dus snel te kunnen wisselen tussen 2 heats/finales: - direct van podium komen na 'race over' - auto wegzetten op de tafel die daarvoor dient - op uw baanpost gaan staan - nieuwe heat zo snel mogelijk naar boven - opwarmronde terwijl de marshalls hun plaats zoeken (daar verlies je dus geen tijd mee) - opstellen van wagens voor de start in volgorde is volgens mij niet nodig, de startvolgorde wordt afgeroepen, eigen verantwoordelijkheid om te kunnen vertrekken (want dat sorteren kost echt veel tijd, iedereen kan gerust in 2 linies staan, of allemaal op een rij maar niet in volgorde) In de qualifs kan je hier en daar tijd winnen door max 12 piloten per heat te zetten, maar in finales mag dat niet. |
Dit jaar was het alleen echt druk op brcc en mbv.
Voor de rest was het wel oke, kwa volk dan. |
Quote:
Enig mogelijke verbetering daar vond ik dit : (eigen quote uit het LWT-topic) Quote:
|
2 trappen
Hallo allen,
Met betrekking tot de voorgaande post kan ik u allen met gepaste trots mededelen dat MVB een nieuwe rijdersstelling heeft (bedankt Richard en kornuiten). Deze is voorzien van 2 trapdelen. Stelling betreden en verlaten tegelijkertijd zal geen probemen opleveren. Tevens kunnen er nu makkelijk 14 man tegelijkertijd op. Groeten Hans |
eigenlijk in wezen kun je gewoon het telprogram als je een vol auto laat lopen .
ook gewoon laten doen. en wie er niet is of te laat is ja se . moeilijk voor iemand die de eerste keer komt mee doen maar eens iedereen er aan gewend is lukt dat perfekt. het zijn meestal ook de zelvde waar je op moet wachten of die niet tijdig op hun baan post zijn . dus denk ook gewoon een cordater optreden daartegen kan veel tijd op een dag schelen. in elk geval een tweede trap in berschenhoek is zeker al een leuk meegenomen iets . hoop er snel eens te kunnen komen kijken en rijden. |
:eh?:
|
Quote:
|
Pro buggy, ik wil zeker niemand uitsluiten. Helemaal niet.
En het is specifiek voor Charleroi ook. Zoals wouter en kris ook zeggen. |
Quote:
|
Bij meer dan 80 inschrijvingen moeten de mensen van in en rond Antwerpen hun ego's thuislaten. Dan is er in de pits plaats genoeg.
Ik zal het voorstellen als reglementswijziging voor 2012. :D:D:D:D:D:D |
Hey Elvo,
De Z-finale moet ook gevuld raken hé.... Wie gaat dat dan doen ?:drool: |
Mijn ego doet enkel A-finales. In tegenstelling tot mezelf.
|
wat dus nen hoop zever is. ego pffffffffffffff ik heb da ni :p:p:p:p:p
der is maar 1 stad en dat is antwerpen de rest is parking :woot::woot::woot::woot::woot: als ge ziet wat er gereden word op een grote wedstrijd zoals een ek. daar reden we dit jaar met 150 man en iedereen 4 of 5 reeksen de dag van de trainingen . ok da was dan maar 5 min maar als ge der 50 man afdoet moet 6 toch haalbaar blijven zeker. |
Quote:
:p:p:p:p:p:p:p |
Quote:
Reken even uit: 6 minuten heats Je hebt ook nog 30 minuten pauze tussen heats en finales. Dus start om 9u30 6 heats---5u24m------15u24 7 heats----6u20m-----16u20 8 heats----7u12m-----17u42 9 heats--- 8u6m-------18u06 10 heats---9u---------19u 11 heats---9u54m-----19u54 12 heats---10u48m----20u48 100 man is einde laatste finale om 19u, met elke 9 minuten een start. En ge moet ni met ek vergelijken, want daar rijdt ge 6 practise heats op dag1, die niet getimed zijn. Dag 2 rijdt ge 2 timed practise heats en 3 qualifs, dat is dus slechts 5 keer!!! En maar 5 minuten, maw dat is al dik 2u gewonnen. +iedereen is daar een hele week aanwezig, niemand moet dus 's morgens van 150km+ komen, dus ge kunt veel vroeger beginnen. |
kan daar iet op zeggen maar ga da laten .
|
Iets als dit?
Quote:
En effe ter info, ben vorige keer bij zowat alle bnk's blijven slapen, behalve kampenhout aangezien da maar 30min rijden is... STOEM HE! |
En ter info2:
als ge om 8u 's morgens begint, met elke 9 minuten een heat, en 120 man, dan is de koers gedaan om 19u18. Maw dat is lichtjes overdreven... Ter info3: we zijn ni me 120 dus zoals al eerder gezegd, geen reden tot paniek. Ter info4: er is meer volk dan gij denkt dat pas op zondag aankomt hoor. Dus ni alleen ikke en 'onze tom' Ter info5: m'n tabelleke was een antwoord op Pro-buggy z'n vraag, en leek me niet zo moeilijk te begrijpen. Zal in 't vervolg PM sturen. :woot::woot::woot::woot::D:D:drool::drool::drool:: drool::drool::bored::bored: |
| All times are GMT. The time now is 11:04 AM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com