oOple.com Forums

oOple.com Forums (http://www.oople.com/forums/index.php)
-   Belgium (http://www.oople.com/forums/forumdisplay.php?f=109)
-   -   Lamborghini Winter Trophy 2010-2011 (http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=55905)

Lowie 20-10-2010 12:28 AM

Lamborghini Winter Trophy 2010-2011
 
Dit weekend de eerste manche van de LWT 2010-2011.

Zondag beginnen we al om 8.00u 's morgens!! Kwestie van niet te laat te eindigen.

Zaterdag kan er vrij getraind worden tussen 10.00 en 18.00u

Normaliter zal op zondagmorgen de poort open zijn zodat iedereen met de wagen tot aan de deur kan rijden en dan uitladen. Daarna dient de wagen terug op de parking gezet worden.

Lowie 20-10-2010 12:35 AM

2WD
NOM
ABRAS Benoit
BRAUNS Vincent
CATALINA Johan
COOMANS STIJN
COUNET Christophe
DE BOLLE Peter
DE CONCHY Fred
DE GREEF Ludo
de Saint Hubert Mathieu
Debacquer John
DENIS Vincent
DEVILLE Philippe
FONTAINE Frederic
GIBERT eric
KEYAERTS Willem
KIMI
konings jean-yves
LATINI Romuald
LIGOT Jean-Yves
LIGOT Philippe
LOQUET Serge
MERTENS Laurent
MEULEMANS David
NINANE Bruce
patrick bolle
REINQUET Michaël
RENARD JF
RENAUX JEROME
RENAUX Rudy
RISSER Nico
ROUFFOSEE STEPHANE
SMEKENS JURGEN
SYR Quentin
VAN LAER Patrick
VAN OVERVELT Benoit
VAN OVERVELT Claude
VANDENBOSCH Dirk
VANDENBOSCH Thaisa
VELKENEERS JOHNNY
VERHULST Jerry
VERHULST Tom
VERSTREKEN Frank
VITS KOEN
WARTELLE Sébastien
wynen wouter

4WD
NOM
BRUILLET Ludovic
BULTYNCK Jerome
BYKANS Peter
CHARLIER Christophe
CLEREBAUT Philippe
DE CONCHY Fred
de Saint Hubert Mathieu
DE SUTTER Peter
DEM
DEN HONDT Francis
DENOEL Michel
DEVILLE Philippe
FACON ARNAUD
FONTAINE Frederic
GROSSI Damien
GUERRA Eric
GUISAMBERT Renaud
HAMMERTON Nico
HEYSE Daniel
JP
KEYAERTS Willem
konings jean-yves
LIGOT Jean-Yves
LIGOT Philippe
Lolo the boss
MAQUET SEBASTIEN
MEULEMANS David
MICKIELS Erik
MIKO
Morsa Dominique
PATT
Peeters stephane
RENARD JF
RISSER Jean-Mi
SALLAERTS Kurt
SERVAIS Joachim
SERVAIS Philippe
TABURIAUX Gaetan
VAN LAER Théo
VAN OVERVELT Benoit
VAN OVERVELT Claude
vandernoot frederic
Verelst Steven
VERSTRAETE STEVEN
VERSTREKEN Frank
WARTELLE Sébastien
WOCHJCK Kerry

TT 1/8 BE
NOM
Barbieux Bertrand
BERGER Delphine
BOSSIER DIDIER
BRUNIN Dominique
BYKANS Peter
CAPELLMAN ROGER
CARPIN MATTHIEU
CATALINA Marc
DEM
DUFER Eric
JOURET OLIVIER
lernout diego
MARTIN Frederic
Musin Maxime
NICKELL Cedric
SMEKENS JURGEN
Vanhemelrijck Patrick

SC + Truck
NOM
COURTOIS BERNARD
EVENS NICOLAS
Giesbers Leonard
LIENARD Remy
konings jean-yves
ROBERT Raphaël
STUTZ Eric
COOMANS STIJN
MEULEMANS David
VELKENEERS JOHNNY
Verelst Steven
VERSTRAETE STEVEN

artic racer 20-10-2010 06:24 PM

OMFG 8u eerste reeks?????

dat wilt zeggen dat ik om 6U moet vertrekken om tijdig uitgeladen en uitgestald te zijn...

Om maar te zwijgen van de mensen die van uit antwerpen of verder moeten komen...

Low_e kunde ni voorstellen dat ze een kwali weg laten en op een normaal uur beginnen...

Ik vrees dat het voor veel (vlaamse) mensen den eerste en de laatste keer zal zijn.

Gr Chambrino

crashingbird 20-10-2010 07:12 PM

tja,

kan er miss. een soort 'regeling' gemaakt worden , dat zij die de zaterdag / recentelijk niet getraind hebben , de zondag toch nog 1 'pakske' kunnen leegrijden tussen 7 en 8, en waarbij de habitués/leden vriendelijk gevraagd wordt niet meer te trainen de zondagochtend en de piste vrijhouden voor de 'occasionelen' ? (ik vraag misschien veel...)

We zijn daar sedert het bnk niet meer geraakt, dus 't zal heel goe gaan:rolleyes::(

Cooper 20-10-2010 08:13 PM

ik zal aan jullie denken als ik in mijn bedje lig :-)
:thumbsup:

Gonzo 20-10-2010 08:16 PM

Quote:

Originally Posted by artic racer (Post 425015)
O

Low_e kunde ni voorstellen dat ze een kwali weg laten en op een normaal uur beginnen...

Of maar 2 van de 4 reeksen laten meetellen ipv 3 , dat er toch de mogelijkheid is om de eerste te skippen zonder zwaar onder druk te komen.

Lowie 21-10-2010 08:18 AM

Quote:

Originally Posted by artic racer (Post 425015)
OMFG 8u eerste reeks?????

dat wilt zeggen dat ik om 6U moet vertrekken om tijdig uitgeladen en uitgestald te zijn...

Om maar te zwijgen van de mensen die van uit antwerpen of verder moeten komen...

Low_e kunde ni voorstellen dat ze een kwali weg laten en op een normaal uur beginnen...

Ik vrees dat het voor veel (vlaamse) mensen den eerste en de laatste keer zal zijn.

Gr Chambrino

da's ook mijn idee en ik zal het zeker voorstellen op een volgende vergadering. Ik vrees echter dat er op korte termijn niet veel aan te veranderen is.
De mannen van BRCC komen bijna allemaal uit het nitro-rijden waar ze lange stints, veel rijden, gewoon zijn.
En nét dat vele rijden willen ze graag aanbieden aan de elektro-piloten ... maar ik vrees ook dat ze zich vergissen en dat een startuur van 8.00u inderdaad pijnlijk én erg onpraktisch vroeg is.
Jammer genoeg sta ik in dat idee een beetje alleen binnen BRCC.

I'll see what I can do, maar voor deze zondag zal het zijn zoals aangekondigd werd.

flipside 21-10-2010 12:01 PM

Hey Ludo, kan je nog eens het paypal adres geven voor de betaling van een LWT deelname? 12 euro was het toch he?

Vind het zo direct niet meer terug...

merci!

Lowie 21-10-2010 06:39 PM

mary.draelants[AT]gmail.com :)

flipside 22-10-2010 08:23 AM

merci!

dirk702 22-10-2010 09:01 AM

Quote:

Originally Posted by flipside (Post 425434)
merci!

Gaat gij dat nu nog betalen ? is dat niet wat te laat ?

flipside 22-10-2010 09:05 AM

Quote:

Originally Posted by dirk702 (Post 425446)
Gaat gij dat nu nog betalen ? is dat niet wat te laat ?

Ge kunt den dag zelf ook nog betalen, en trouwens met paypal krijgt ge na 5s al een bericht daarover, is ni zoals een overschrijving waar ge 3 dagen op moet wachten hé.

dirk702 22-10-2010 09:36 AM

Quote:

Originally Posted by flipside (Post 425447)
Ge kunt den dag zelf ook nog betalen, en trouwens met paypal krijgt ge na 5s al een bericht daarover, is ni zoals een overschrijving waar ge 3 dagen op moet wachten hé.

Ok ik zal dan ook mijn betaling nu doen....
Die van Robin D'Hondt kan ik nog niet doen want die staat op reserve lijst ... te laat ingeschreven...

Cooper 22-10-2010 09:42 AM

moet gij betalen voor uwe schonezoon. ochottekes :p

dirk702 22-10-2010 09:44 AM

Quote:

Originally Posted by Cooper (Post 425451)
moet gij betalen voor uwe schonezoon. ochottekes :p

Ja maar die betaald mijn dochter in natura terug !!!!!

flipside 22-10-2010 09:47 AM

Sebiet kunde nog inschrijving voor uw kleinkinderen gaan betalen!

dirk702 22-10-2010 09:48 AM

Quote:

Originally Posted by flipside (Post 425453)
Sebiet kunde nog inschrijving voor uw kleinkinderen gaan betalen!

On-topic blijven..... Hé Ludo das waar hé !!!

Lowie 22-10-2010 10:02 AM

Ja Dirk, ge hebt gelijk jong.
Koekske en bank vooruit ;)

crashingbird 22-10-2010 03:26 PM

:lol::lol::lol::lol:
Quote:

Originally Posted by flipside (Post 425453)
Sebiet kunde nog inschrijving voor uw kleinkinderen gaan betalen!


J-Meister 22-10-2010 11:51 PM

Quote:

Originally Posted by dirk702 (Post 425450)
Ok ik zal dan ook mijn betaling nu doen....
Die van Robin D'Hondt kan ik nog niet doen want die staat op reserve lijst ... te laat ingeschreven...

Mijn plaats nu zondag is vrij aangezien den dwaze pastoor hier beslist heeft om het vormsel op de 24e te laten doorgaan :mad: dus ff J-P verwittigen Dirk

soobah 23-10-2010 09:42 AM

B4 setup sheet
 
Heeft er iemand een succesvolle B4 setup sheet voor charleroi, zodat ik niet na elke bocht 180° gedraaid sta?
Losi shocks (maar neem ook asso shocks als reserve mee)

grts
Stijn

flipside 23-10-2010 10:31 AM

Probeer dit:

Voor:
shocks 1 outside
Camberlink 1A, 2 washers onder binnenste ballstuds
olie 30
zwarte piston
1 of 0 limiters in de shocks
blauwe veer
30° caster blokken
1 of 2 graden camber

Achter:
Shocks 1 inside
olie 25
zwarte piston
1 limiter in shocks
roze veer
camberlink 1B
0 washers onder binnenste ballstud
lange wielbasis
1° anti squat
2° camber (zeer belangrijk!)

Banden vooraan stagger rib, achteraan minispikes

Grote vleugel!!!!! Samen met camber en zwarte pistons het allerbelangrijkste.

Voor de rest een auto van +-1650-1700gr, en het lood moet onder uw lipo liggen, evt ook achter/onder uw servo. Vooral niet aan de zijkanten van uw auto (dus niet onder uw regelaar/ontvanger).

Wat voor motor rij je? Hoe rustiger hoe beter.

soobah 23-10-2010 10:44 AM

aha, zeer bedankt al.

X11 10.5, met een sphere tc spec op program 1
Dat zal wel rustig genoeg zijn zeker? : )

ps: 'k heb alleen asso oil, komen die waardes wat overeen met losi oil?

flipside 23-10-2010 11:37 AM

Quote:

Originally Posted by soobah (Post 425665)
aha, zeer bedankt al.

X11 10.5, met een sphere tc spec op program 1
Dat zal wel rustig genoeg zijn zeker? : )

ps: 'k heb alleen asso oil, komen die waardes wat overeen met losi oil?

Ja da is 't zelfde, of in ieder geval toch dicht genoeg. En 10.5 is rustig genoeg :D

Lowie 23-10-2010 11:51 AM

Zijn zwarte losi-pistons die met de kleinste gaatjes en waarom die piston-keuze, Wouter?

Ik begin al een beetje iets te begrijpen van setup maar voor shocks is het me nog erg vaag. Bijvoorbeeld wanneer kiezen voor kleine gaatjes (meer pack?) en dunne olie, en wanneer juist kiezen voor zwaardere olie met grote gaatjes ... en dan komen er nog de veren bij.
Dienen veren om de schokken op te vangen, of moet de olie dat doen?
En dan nog die limiters .. dat is om de droop te beperken. Waarom hier juist weinig droop? Ik dacht dat een wagen daardoor beter kon rollen en dus meer grip creëren.

elvo 23-10-2010 11:55 AM

Quote:

Originally Posted by flipside (Post 425453)
Sebiet kunde nog inschrijving voor uw kleinkinderen gaan betalen!

Er is enorme variatie in de uitbreidingsstrategieën van de verschillende clans. Team Fluffy Bum gaat voor een horizontale uitbreidingsstrategie: leden worden aangeworven vanuit alle lagen van de bevolking (jong, oud, smal, breed,..) in verschillende Europese landen.
Team Medium, anderzijds, gaat voor de verticale expansie: door een strategische aanwerving van één vruchtbaar vrouwelijk lid - een aanwerving die trouwens niet geheel vlekkeloos verlopen is - kan de clan nu ongelimiteerd uitbreiden, en als het ware Team Medium Offspring® voortbrengen. Strategisch een goede move, want dit expansieproces gaat op exponentiële en natuurlijke wijze voort, waar Team Fluffy Bum tegen een berg van internationale politiek en administratie aankijkt.

Team LelijkeBodiesEnMismatchJanten - en hun totnutoe onopgemerkte Nederlandse afdeling TeamlelijkeKappenEnMismatchVelgen - beperkt zich tot de expansie van de pensen van hun eigen leden. Bier en pizza FTW.

Gonzo 23-10-2010 04:17 PM

Quote:

Originally Posted by Lowie (Post 425679)
Zijn zwarte losi-pistons die met de kleinste gaatjes en waarom die piston-keuze, Wouter?

Ik begin al een beetje iets te begrijpen van setup maar voor shocks is het me nog erg vaag. Bijvoorbeeld wanneer kiezen voor kleine gaatjes (meer pack?) en dunne olie, en wanneer juist kiezen voor zwaardere olie met grote gaatjes ... en dan komen er nog de veren bij.
Dienen veren om de schokken op te vangen, of moet de olie dat doen?
En dan nog die limiters .. dat is om de droop te beperken. Waarom hier juist weinig droop? Ik dacht dat een wagen daardoor beter kon rollen en dus meer grip creëren.

Volgens het Mediumigheidsprincipe: Standaard-kit-droop moet gerespecteerd blijven, shock van midden naar binnen zetten MOET dus gecompenseerd worden met een limiter.

Volgens de leer van TFB: Olie en piston zijn vooral voor landing, dus 30 met middelste piston is altij goe. Enkel op een biljart met voze grip zoals Charleroi of op de infinite woops van Vlijmen gras kan daarvan afgeweken worden zonder de stempel "zwaar experimenteel"
Deze strategie ligt helemaal in de lijn van Team LBMG: "die olie zit daar nog maar 2 weken in, het is beter zo", en werd daar dus met grote tevredenheid toegepast het laatste jaar. Dat de juiste achterveer meestal hetzelfde blijft vinden wij ook de max, zodat al onze aandacht kan gaan naar banden, laden van packs en het eten van hotdogs.

Lowie 23-10-2010 04:35 PM

owkay, wat zijn dan die zware experimentele afwijkingen voor Chalreloi. :drool:

Gonzo 23-10-2010 04:52 PM

Het voze in Charleroi is het plots haken in het midden van een snelle bocht, en de achtertrein van mijn X6 ging daardoor dan overdreven hangen, grip weg achter en 90 graden spin.

Hardere veren rondom hielp, vooral achteraan veel harder.
Stabi achter zou ook goe zijn hiertegen, maar da hebbek ni...

Misschien dat dat plots doorzakken ook minder is met kleinere piston (wat de reden echt is moet Wouter maar zeggen, dit is het enige wat ik kan bedenken), maar ik rij daar ni graag mee: land je ni mooi of raak je iets wordt dat harder afgestraft.

Omdat met die harde veren het nog niet 100 percent weg was, heb ik 40 rondom gezet (gewone pistons dus), maar dan slipte ik overdreven (banden half versleten, nefast daar...) 40 voor en 30 achter was al mee te rijden, en ik denk top met nieuwe banden.

crashingbird 23-10-2010 05:27 PM

stabi achter???

-> neemt grip weg aan de kant waar je die gebruikt, achter dus, en verhoogt de grip waar er geen gemonteerd is, dus vooraan in jouw geval, wat het probleem van hoeken alleen maar verergert....da's dan de theorie, we hebben het nog niet in de praktijk getest, maar John had ook het 'hoeken' probleem op het BNK bij BCA...


Hoofdstuk 'suspension', pagina 7 van de TFB-bijbel er eens op nalezen, dan wordt eea wel duidelijk :http://users.telenet.be/elvo/

TM fronst al de wenkbrauwen of doet dit :rolleyes: als ik het woord 'antirollbar' maar durf te vernoemen voor een 2X4 buggy, waarom, dat moet je maar eens vragen, waarschijnlijk is het niet 'Medium' genoeg en te extreem.

Daarom noemt het ook TM en niet Team Extreme hé:cool:

Gonzo 23-10-2010 05:39 PM

Quote:

Originally Posted by crashingbird (Post 425758)
stabi achter???
-> neemt grip weg aan de kant waar je die gebruikt, achter dus, en verhoogt de grip waar er geen gemonteerd is, dus vooraan in jouw geval, wat het probleem van hoeken alleen maar verergert....da's dan de theorie, we hebben het nog niet in de praktijk getest, maar John had ook het 'hoeken' probleem op het BNK bij BCA...

Je theorie klopt, maar vergeet niet dat Charleroi een absoluut biljart is, dus de afname van grip door een hardere veer of stabi te steken zal enorm beperkt zijn. Franstalige-Rudi-met-de-oranje-kap-X6 rijdt er bvb met een oranje Losi achterveer+stabi, das dus pokkehard allemaal, maar met een goeie achterband onbestraft qua grip. Op eender welk ander circuit is zoiets ondenkbaar. Stabi daar achteraan is dus te overwegen.

crashingbird 23-10-2010 06:03 PM

ja, 't is miss. het nog té lange kuntstgras dat voor 'rare' grip-situaties zorgt, vooral in die snelle bocht !

en stagger/spikes die in kunstgras 'bijten' is natuurlijk niet 't zelfde als slicks op tarmac/tapijt....

-> efkes met de maaier of tondeuse erover gaan zou wel helpen :D

ps: Eric en Gonzo, wat is nu LBMG ? of is de G alternatief voor J ? (zoals genever of jenever)

Gonzo 23-10-2010 06:28 PM

Quote:

Originally Posted by crashingbird (Post 425768)
ps: Eric en Gonzo, wat is nu LBMG ? of is de G alternatief voor J ? (zoals genever of jenever)

Ja, zo dachtek, maar "jantes" is dus weldegelijk met een "J" in het frans, sterke en terechte opmerking Kurt! :thumbsup:
Jah, dialect he, nooit moeten schrijven... tHeeft ook lang geduurd eer ik wist dat een twalsiree "Toile Ciree" geschreven was.

Voor de nederlanders: Qua spreken is het heel belangrijk in onze streken die dingen te kennen, want moest je hier bvb "siervelg", "koppeling" of "cilinderkoppakking" zeggen ipv "enjoliveur", "embrayage" en "joint de culasse", bekijken ze u alsof ge ne homo zijt.

elvo 23-10-2010 07:03 PM

Quote:

Originally Posted by Gonzo (Post 425773)
want moest je hier bvb "siervelg", "koppeling" of "cilinderkoppakking" zeggen ipv "enjoliveur", "embrayage" en "joint de culasse", bekijken ze u alsof ge ne homo zijt.


Alsook: fourche, motoculteur, manivelle, pare-choc, garde-boue, platinnekes, bielle, culasse, boulonneuse, baladeuse, compresseur, chamfrein, joint, goujons, vitessen, frein, amortisseur, plaquettekes, piston, plon, fare.

Basically: alles wat met rollend materieel te maken heeft en geen Franse naam heeft, is gay.

crashingbird 23-10-2010 07:35 PM

'platinnekes', zijn dat de viesplatinees ?:confused:

als ge dat allemaal in schrijftaal ziet... cool eigenlijk zo'n lijstje, nog zo'n paar dinges :
charge-buize, cliniateurs, disque, bougie, de batterie, vidange, ne bidon nafte...

Gonzo 23-10-2010 07:47 PM

Quote:

Originally Posted by crashingbird (Post 425792)
cliniateurs

Ha, betrapt! tzen clignOteurs, 1-1 !!! :lol:
Maar de ver-west-of-oost-vlaamsing van franse woorden zijn mogelijks NOG cooler vantijd, das waar!

crashingbird 23-10-2010 08:04 PM

hé, g'hebt gelijk, was zelfs al vergeten dat dit de correcte 'vertaling' was, maar was niet de bedoeling dit in de juiste schrijftaal neer te zetten, gewoon de door mij gekende uitspraak zoals ik mij die herinner , 't was zelfs een werkwoord van mijn grootvader :- "hier moet ge ne keer cliniateren manneke " -ik was pas 14j als ik al op straat reed met opa's auto, en opa naast mij....(en toch was't veiliger dat ik reed, ik was wel nuchter...):thumbsup:

flipside 23-10-2010 08:37 PM

Bende losers!

Ludo, hier een simpele uitleg.

Normale olie en normale piston (rood in geval van losi): bijna overal te gebruiken

Dunnere olie met kleinere piston (kleinere gaatjes, zwart losi dus): Voelt zelfde aan, maar meer 'pack'. Auto slaat minder door bij landen van jumps (vooral als er geen landing aan de jump hangt). Landen gaat dus veel stabieler zijn, en je kan daardoor sneller terug gas geven. Verder maakt dat de auto gewoon stabieler op high grip biljart pistes zoals charleroi (super snelle reacties worden uitgevlakt).

Dikkere olie met grotere piston (losi oranje): Minder pack. Goed op puttencircuits omdat de shocks snel in en uit kunnen veren in de putten, en de banden dus contact houden met de grond (wat het ultieme doel is om snel te zijn).

Veren dat is iets speciaals, want ge kunt er volgens mij geen algemene regels op plakken. Stel je rijdt met vrij dunne olie en een normale veer (roze losi). Je gaat dan 1 veer harder (rood), de demping zal dan 'springerig' en niet meer zo gedempt aanvoelen (olie is te zacht voor uw veer). Die test gaat u een bepaald idee geven van wat een hardere veer doet (minder grip).
Stel nu dat je vertrok met roze veer en al iets dikkere olie, shocks voelen goed 'gedempt' aan. Dan ga je naar rood en je gaat rijden. Die test gaat u een ander idee geven dan de eerste :-) Rode veer met goed gedempte shock, zal stabiel zijn en juist meer grip geven. Roze veer met dunnere olie gaat u minder grip geven :-) In tegenstelling tot wat je zou verwachten. Ik ga regelmatig achteraan 2.5 of 5wt dunner, om meer stuur te creëren, meer rotatie. Maar alles hangt af van welke olie er al in zat uiteraard.

Nu moet je natuurlijk weten wat 'goed gedempt' is, welke olie/piston/veer combinatie daarvoor zorgt. Dat kan je ook niet veralgemenen, want dat hangt dan weer in sterke mate af van de positie van de shock op uw arm! (en in mindere mate ook op de tower).

Dus in charleroi, zwarte piston omdat dat goed landt, en omdat dat de auto stabiel maakt in de bochten, op de vreemde grip tapijten. Stabiel wil ni zeggen sneller, maar wel minder fouten. En met 12 man per heat op een piste met rondetijden onder de 20s, ga je veel volk tegenkomen, en is het allerbelangrijkste dat je op de baan blijft gedurende 6 minuten.
Er zijn daar ook geen putten of hobbels, dus zwarte piston is nergens nadelig.

Ik heb vorig jaar op zowat alle banen met roze achterveer gereden (astro, klei,...). In charleroi ben ik er nog ni uit... Maar het is roze of rood, niks anders.

Vooraan is iets anders, klei is dat oranje of zilver (zacht dus), astro zilver-groen-blauw, afhankelijk van de grip (stof op de baan). Zachtere veer is beter op stoffige banen, harder is beter op high grip. Zachte veer is meer stuur in 't midden en uitgaan van de bocht, harde veer is direct bij insturen en stabieler (minder stuur) in midden van de bocht.

Met pistons kan je ook balans totaal veranderen. Bvb vooraan grotere gaatjes dan achteraan = veel stuur. Andersom is super safe (TFB stijl).

Verder ga ik kurt moeten teleurstellen wat rollbar op 2wd betreft :-) Ik heb dat altijd gehaat, maar ik moet toegeven dat ik van gedacht veranderd ben. Tot mijn grote verbazing, neemt een rollbar niet simpelweg grip weg!!! In tegenstelling, de eerste keer dat ik het probeerde had ik meer grip achteraan... Was op tapijtbaan, lange chicane na de rechte lijn (dus zeer snelle bocht). Zonder rollbar: overstuur en onstabiel bij bochtenwissel (chicane). Met rollbar: achterkant stabiel, veel grip en snel. Natuurlijk zet er een bar op van 5mm dik en het is weer een ander verhaal...
(rollbar haat kwam van m'n korte X6 uitstap, auto werd nog meer een vod/krab dan zonder rollbar).

Zo, de rest vraagt ge morgen maar :-)

elvo 23-10-2010 10:47 PM

Quote:

Originally Posted by flipside (Post 425819)

hier een simpele uitleg.

<MUUG uitleg van dingen die niet simpel zijn>


:lol:

flipside 24-10-2010 07:02 PM

Simpel is niet gelijk aan kort, en het slaat op de uitleg, niet op het onderwerp! Ik zal het anders zeggen: 'simpel uitgelegd'. Allé, ik vind het simpel uitgelegd :D


All times are GMT. The time now is 11:45 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com