![]() |
Mardave en 1/12 modified op de Fundrive bij Nuclea
Wie komt er naar de eerste Fundrive (31/10 a.s.)
http://rc-club-nuclea.be/kalender.html Wie haalt zijn 1/12de eens van onder het stof ? Wie rijdt er mee in de mod's:wub ? (wat anders!) En komen ook al die aangekondigde Mardave's? Wie overtuigt de Coop en de BNK-gang om mee te doen ? (we leasen de Coop nen 1/12de auto!) De telling : Willy en Liliane :thumbsup: Het circuit : no more 'valiezeplankskes' -> voor 2010/2011 is de baanafzetting CRC boarding:cool:, dus gedaan met 'verwisselen van baanvak' (=de beruchte frontale collisions) = geen brokken/ zotte kosten meer! De sfeer : voor de FUN zorgt ge zelf, dus genoeg meebrengen ! :) Je oude banden evtl eens afdraaien? -> geen probleem, wij doen dat voor u ! Allen op post, grtz, John en Kurt |
team topspeed zal aanwezig zijn .
en met 2 protopype's mee doen van onze eigen gt auto:thumbsup::thumbsup::thumbsup: ps wanneer kan je daar eens gaan trainen |
link met kalender stond in m'n eerste post ...:yawn:
data zijn vermeld tot eind november, eigenlijk iedere zaterdag en zondag, de zaterdag voor iedere Fundrive noemt dan 'Fundrive training' |
|
Mardave klasse:thumbsup:
Dat zal een brute ontmaagdig zijn voor m'n kaasplankské !!! |
mijn fout .
heb een andere link gebruikt namelijk die nog op de site van kampenhout staat . en dat is blijkbaar de oude link of iets want daar was nog niets geupdate. dus nu zijn we er uit . MERCI |
Ik treed aan met mijn Mardave.
Alwin |
Mardave reporting for duty!!!! :)
|
Mardave tigra zal present zijn:thumbsup::thumbsup::thumbsup:
|
Mardave present ...
alleen nog niet zeker of ik me dat weekend kan/zal vrijmaken. Sowieso, den eerste Nuclea-koers dat ik kán afkomen, zal ik er staan. 'k Heb die Mardave nog maar kort maar vind dat een reuze plezant bakske. Komt daar nog bij de no-nonsesn aanpak van het Mardave-"reglement" ... plezier gegarandeerd en ik durf wedden dat ik er nog het één en andere ga leren ivm afstelling. .. en nu nen boterham eten en naar de boogschiettraining want dat moet ook. |
Ok, we willen komende zondag (24/10) onze mardave's een ehh... laten we het maar een shake-down geven.
Maare hoe laat is de hal open met een vrije training ? O'ja als je een battle-bug body hebt besteld en daar ook bent, geef dan ff een gil dan neem ze mee. |
Deze Mardave zal er ook zijn
|
Ik vond het vandaag nog vrij aardig gaan met 't hokkie. 't is nog niet helemaal super, maar de basis is er.
't was de eerste keer rijden met de Mardave in Mol. Maar na wat basis tips van onze eigen "mr Miyagi der Mardaves" (lees: Harry) :thumbsup:, ging het allemaal al redelijk vlot rond. |
:p Mardave unlimited FTW :p
Vandaag 1ste race gehad met de Mardaves. Q was echt veruit superieur, maar had een beetje pech en moest daardoor genoegen nemen met de 2de plaats. De 3de finale was wel echt choas door ineens de andere kant op te rijden :woot: Ook John Debaquer was goed bezig in de 1/12, werd knap 2de ondanks felle tegenstand :thumbsup: |
Hoewel mijn Mardave al wat ervaring had kon ik hem nauwelijks rond krijgen in de kwalificaties. De auto ging voortduren op zijn dak liggen na vervelende griprolls. Ik gaf waarschijnlijk de indruk dat ik net met RC begonnen was.
Problemen stapelde zich op: motor defect, reservemotor met stekkerverbinding niet bij, geen goede soldeerbout voorhanden, kwalificatie gemist, body die steeds loskwam... Uiteindelijk kwam het allemaal wel goed. In de laatste finale ging het zoals het moet. Ik kan niet anders dan mijn medepiloten bedanken voor hun tips en tools. Ook merci Crashingbird & Son voor de behandeling van mijn banden en de nauwkeurige analyse het weggedrag van mijn auto. oh ja, met ledverlichting rijdt een Mardave beter... tot de volgende, Alwin |
:thumbsup:mardave united:thumbsup:
Het moet ook wel wat geweest zijn voor het publiek met onze leuke bakskes. Het was een vrolijke bende op het parcour en op het podium. Laatste finale was een leuke brokkenreeks tegen de rijrichting. Ik heb mij reuze geamuseerd en er nog een beker aan overgehouden(4e:thumbsup:). NO RULES = LOTS OF FUN --> zoals het hoort op een fundrive. CU next time Bart aka tigra-mardave |
en kunnen hier al wat tipjes van de setup-sluier van de mardave opgelicht worden.
Just om de mardave al wat tuned-in te krijgen. Morgen (vandaag?) alvast eens gaan trainen in Machelen. Jij, Alwin? Ik kom af met Pieter. |
|
Quote:
Quote:
Proficiat met je beker Alwin, de 3de finale was echt wel jouw race ! Quote:
|
Quote:
We hadden bij Harry de veren gebruikt die bij Q heel goed werkte en bij Harry ging het absoluut niet. Maar zoals Alwin al zei: - banden voor zijkant lijmen - goed letten op band diameter Ikzelf: - Gewicht is lastig, Jeroen had helemaal niets en hoefde ook niet te smeren. Ik hoefde niet te smeren maar had wel gewicht nodig en de meeste andere deden meer met smeren. - Achtervleugel, SIZE MATTERS :thumbsup: - Haal zoveel mogelijk lexaan uit de achterkant ( gaten of gewoon geheel wegknippen ), voorkomt "liften" van de achterkant op hoge snelheid - Veren: Voor stug, achter kijken wat past bij je rijstijl - De meeste reden voor met een harde band, Jeroen en ik reden redelijk zacht. Die zachte banden rijden moeilijker maar hebben heel de heat evenveel stuur. Die hardere zijn in het begin onderstuurd en krijgen tijdens de heat meer grip als ze warmer worden. Maar dat kan er ook aan liggen dat onze rijstijl teveel warmte in de banden brengt ( O'ja nog excuses aan Alwin: in de 1ste of 2de finale zag ik hem pas op het rechte stuk toen hij al door de lucht vloog. :blush:) |
:thumbsup:
Quote:
->as usual, ons gerief was weer eens niet klaar, dus 's ochtend pas om 8.45u kunnen vertrekken (Mol is nu niet bij de deur,pas aangekomen om 10.15u...) -> wist je dat : laatkomers ook telefonisch kunnen inschrijven (je hebt het niet van mij... ;) ) Dank U wel, Liliane :thumbsup: -> John en trainen in Mol= dat doe je tijdens de kwalificaties ! (als hij ze al allemaal meerijdt...) -> We hadden echt gehoopt dat er een paar BNK-jongens hun 1/12 zouden afgestoft hebben en afgekomen zijn om modified te rijden, maar John was de enige....dus....toch maar verplicht de 5.5 geruild voor de :bored:10.5:cry: om alsnog ergens te kunnen in meerijden Ook vinden wij dat die spec klasse toch een pseudo-modified is, en wil je echt voor de overwinning kunnen strijden, dan moet je over de juiste regelaar/software/batt + dito motor én de kennis van zaken beschikken wil je niet op het rechte stuk gepasseerd worden, spijtig eigenlijk.... John moest het met wat minder doen, en wist toch nog redelijk te eindigen John : "ik moest half het circuit volgas rijden"...... Q1 : verplicht onderhoud : motor/spur wisselen.... Q2 : eerste rondjes van de dag : 4de van 5 (+sensorloos rondgereden, dat stekkertje moest er echt in ! Q3: stuurblokje 2 ronden v/h einde aan diggelen (boarding heel goed, maar ook wel hard:yawn:) toch nog goed gekwalificeerd in deze (plaats vergeten..) Q algemeen : toch nog 7de, en nipt in de A (8A/2B) !!!! F1 : 2de F2 : 2de F3 : reed tijdje op p1, maar die 3 draden aan de motor moeten echt wel goed gesoldeerd zijn, op 2polen naar de eindmeet : 5de Dus al bij al toch een meevaller en een gezellig dagje r/c ! Luc van Team Topspeed heeft de 10.5 verdiend gewonnen! Bedankt Nuclea en MBV voor de organisatie en telling, het was zoals altijd, dik in orde:thumbsup: John en Kurt |
op welke manier is die bandiameter cruciaal?
Ik begrijp wel dat een band rond afgedraaid moet worden omdat je anders trillingen krijgt. Is er een andere manier om die bandjes rond te draaien als je geen afdraaibank hebt? Alwin, reed je met je gewone vaste achteras mét Tamiya-spur? Zou great zijn en een mooi bewijs dat een diff niet hoeft. Ik heb her zelf ook nog zo'n spur terugevonden in m'n TA05-spares. en waarom is die LED-verlichting zo'n pluspunt?? en what about lood? Waar plaats je gewicht bij, welke balans zoek je? En hoe? |
Quote:
De banden moeten rond zijn en links en rechts even hoog (evt dus wisselen tussen links en rechts om de paar accu's). Rijhoogte kan je regelen met ringen onder de voorophanging en O-ringen onder de achterpod. Led was ongeveer van het zelfde niveau als de discussie over gele / witte velgen ;) Lood: Jeroen had niets, Harry had veel achter en ik had veel voor. Dus eigenlijk of je onder- / overstuur wil hebben. Kan ook helpen als je achterkant begint te "dribbelen" in de bochten. |
Mijn Mardave had een old-school setup: abs body, vaste achteras, brushed motor. De enige tjoening was de niet onbelangerijke led-verlichting:yawn:. Mijn tamiya spur (TA-05) is ook ergens gelost. Hier ga ik nog een betere oplossing voor bedenken.
|
Quote:
Ze schenen nogal in de ogen van de andere piloten:woot:. En bandendiameter heb ik nog ni zoveel op gelet, ik was dan ook mor 4e:D. Vanvoor wast bij mij jap 48 op 51.5mm en vanachter wast ne nieuwe pink medium band zonder afdraaien enke wat afronden dus ongeveeer 52.5mm. De rijhoogte een beetje afstellen met shimmekes das al. En vaste as of diff ni al te veel verschil, ik zal da nog is testen tegen volgende wedstrijd. Kwa gewichtsverdeling, omdat ik nog met kleine lichte lipo's rij, heb ik bij de batterij 2 plakken lood gelegd en de mardave leek toch redelijk stabiel. |
Wie komt er met zijn Mardave bollen zondag 28/11?
gr, Alwin |
Ik vrees dat de mardave rijders (incl ikke) die dag in Vlijmen zitten... Volgende keer ben er er zeker terug bij!
|
Quote:
|
Wie gaat aanwezig zijn in mol deze zondag? Vooral een vraag naar de Mardave rijders!
|
Ikke :)
|
Ik zal er zijn met den tigra :thumbsup:
|
zal er zijn!
|
't zal improvisatie theater gaan worden, maar als het weer meezit zullen we er zijn
|
Hi there, dit te doen door middel van Google Translator, dus vergeef de slechte vertaling. er is een mardave rubriek in de eerste race nu chatten sectie:) denk je, zal me een leeftijd om alle berichten te vertalen maar lol
|
Ondanks 't pokke weer, toch gelukt om in Mol te geraken.
Organisatie was natuurlijk weer top, met dank aan Liliane Het was goed om te zien dat de andere Mardaves inmiddels er ook behoorlijk de vaart in hebben. :thumbsup: Het belangrijkste voor mij was het banden probleem onder controle te krijgen, gezien ik de achterbanden te vaak aan gort had. Uiteindelijk was de oplossing toch maar een hele harde foam band (yokomo antiek iets) en die dan toch maar heel gering smeren om toch iets dat op grip leek te hebben. Helaas zaten ze op de verkeerde velg waardoor ik met een starre as moest rijden, maar achteraf was dit gelukkig niet zo'n groot nadeel als ik had verwacht. Maar het reed wel ....ehhhmmmm... "spannend" :rolleyes: Voor de rest gewoon veel lol gehad, vooral de laatste finale is toch iedere keer extra spannend. Helaas door het weer, meteen na de finale naar huis gegaan. Waardoor we de prijs uitreiking hebben moeten missen :blush: |
Yep yep, was inderdaad weer een fijne dag... En over die snelheid... met jullie als competitie hebben we geen andere keuze dan alles uit die bakjes te halen wat er in zit... :)
|
Ondanks wat mechanische tegenstand van de auto zelf toch een goede dag gehad.
De Q een zeer terechte winner :thumbsup:, en zeer goed van Michel om in de top 3 te rijden. Binnenkort toch eens met elkaar gaan bomen hoe we het volgend jaar gaan aanpakken. |
Even gekeken voor die mini-banden in rubber. Zo te zien heeft Pit Shimizu het grootste bereik.
PS-0417 mini chassis racing slick tire (D30R) PS-0430 mini chassis racing slick tire (D24R) PS-0431 mini chassis racing slick tire (D27R) PS-0433 mini chassis racing slick tire (D33R) PS-0434 mini chassis racing slick tire (D36R) PS-0435 mini chassis racing slick tire (REAR SP) :eh?: PS-0436 mini chassis racing slick tire (D40R) |
Hee Arjan,
Hadden jullie die bandjes met profiel nog geprobeerd, eigenlijk. Volgens mij had Jeroen ooit in de grijze oudheid in Lage-Zwaluwe rubber bandjes van Peet gekregen om over het foam te trekken.... |
Quote:
|
All times are GMT. The time now is 11:07 AM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com