![]() |
Mardave
BNK Mardave !!!
Laten we gelijk ff de electronica regelen!! - hobbywing unsensored - TFB 13.5 spec motor - 1s LiPo of LifePo :thumbsup: Budget Bucks A GO GO !!!!!!!!!!!! |
Quote:
|
Quote:
We hebben de uitvoering met een diff, en hebben als ESC de EZRUN 60A-SL en als accu de Zippy 5700 die we als 1C gebruiken. Over de motor moeten we het nog even hebben. Jeroen heeft er nu een 8.5 EZrun in zitten en ik heb een 9.5 apart liggen (die worden uitgedeel bij races als de ETS, dus er zijn er massa's van in omloop. Hierdoor kostten ze 2de hands iets van 10 á 15 euro). Maar als dat toch te gay is hebben we natuurlijk ook nog de 4.5 klaar liggen ;) |
Werken die Ezrun regelaars met 1 cel? Of gebruik je dan die hobbycity booster ($4.95)
enneuh, waar is de strijdarena voor al dat geweld ? Mol ? :confused: |
Quote:
Mol is een optie, schijnbaar is er ook ergens een baan net over de grens waar Mardaves reeds misbruikt worden. |
euuuuuuuu hoor ik dat goe den arjan met ne 9,5 het is echt een pussy aant worden dan.
word tijd dat de darkside leden een nieuwe kopman zoeken en de deze naar de tfb verwijzen dan . :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup: |
Quote:
Voor mijn part is enkel de Caterham Mardave BNK-waardig = open-wheel klasse :thumbsup:Klasse ! :thumbsup:, al de rest is touring:yawn: |
Quote:
|
Quote:
Zoals sommige wel weten begint iedere nieuwe auto bij mij normaal, het duurt alleen nooit zo lang |
Quote:
Wat is het nut van op een janetterige vlakke baan te gaan rijden als het niet op z'n minst massief hard kan gaan? |
Quote:
|
Mardave
graag alles van mardave in dit topic gasten.
Zou er graag véél meer van weten dus alle info, reglementen, modellen, ... is welkom |
Ben effe op de site van de Mardave gaan kijken, welke type wordt er het beste genomen om mee te rijden?
En welke motor en batterijen? Greetz:) |
ja, op die site staan ook totaal geen deftige foto's en wel duust modellen...
ik wil wel nog een regel: touring car bodies verboden. |
Quote:
Q en ik hebben de GT1 (lees Lotus) op het oog. Voor de rest zou ik voorstellen: - Auto Mardave V12 Circuit (dus met diff)* - Regelaar: EZrun 60a sensorless - Motor : Vrij - Banden : ?? - Body : GT / Hotrod - Accu : 1C lipo ( de meeste hebben toch al lipo saddle beschikbaar ) *Wijzigingen: - Ringen e.d. voor aanpassing rijhoogte - omkeren voorste draagarmen - bodysteunen - stuurkogels toestaan (ipv ijzerdraadjes) - Top brace voor besturing - Bumper toegestaan - Andere veren toegestaan - Lagers toegestaan |
caterham? maar dat is ook een ander chassis zeker?
zo'n stock car vierkant ding (zoals jij ooit op je buggy had) Al klinkt lotus ook wel goed, beetje zoals een Thais hoertje. |
Quote:
|
Quote:
|
als de motor vrij is de regelaar ook hé? (wil mijn oude GTB gebruiken)
de eerste spast die met regelaarzeik afkomt krijgt een klets. (of sensorless om dat nu net te vermijden?) |
regelaar ? hebde da wel nodig -> gewoon aan/uit knopke, aansturen met micro servo (hextronic) voor 3euro !
Timing altijd goed:woot: ! |
wie doen er eigenlijk allemaal mee met de MArdave BNK's??? Behalve den Q en JAnus??
|
Hey,
Ik ben nog maar net geregistreerd en we kunnen ineens beginnen posten. Ik ben voorstander van bnk mardave, met mss achteraf bangercourse hehe:thumbsup: Ik heb zelf ne mardave vrx circuit racer zonder diff. Ik heb die wel mor geen sleutel om die af te stellen en standaard staat den diff veel te los. Kwa electronica zit er nen Ezrun 60A in met 10.5T (3500kv) en 2S lipo en graupner servo. Als body heb ik den opel tigra met wing, ziet er bangelijk uit.:wub Eerder had ik gelezen van die booster voor 1S lipo mor dan gaat da toch nimmer vooruit. Ik hou het liever op 2S lipo imho. |
Ik wil die 3-wielige mardave ! :o
Hoe cool is die niet? :woot: http://www.mardavespares.com/mardave...car-v12-rc-kit |
Waar wensen de heerschappen dan te rijden? Mol?
|
Als ge dan toch voor het uitzicht gaat, vind ik de caterham kwa looks toch schoner
En deze heerschappij (:thumbsup:) verkiest mol en brecht. Andere locaties zijn mij onbekend.:confused: Bij deze ook een oproep waar kan ik nog met mijn mardave komen crossen? (liefst niet al te ver van Antwerpen) |
Naast Mol en Brecht zou een locatie waar grip echt volledig afwezig is wel leuk zijn.
|
Ik opteer liever voor 2 cell lipo's... Vorig jaar heeft Garry met de 1 cell rondgereden en da trok redelijk op nix. + dan moet ge nog nen booster kopen ook. Gewoon, 10.5T + EZ-RUN 60A + 2S lipo.. tada :) grtz
|
Waarom niet gewoon alles vrij (op de banden en body na dan, anders komt de touringhomofilie bovendrijven)? Wie er wint maakt toch niks uit, dan heb ik liever een komisch on-track gevecht.
|
Quote:
|
De pitruimte in Mol zal nog te klein worden ! :thumbsup:
Weet iemand of die data op de flyer nu al bevestigd zijn trouwens ? http://www.rc-club-nuclea.be/kalender.html |
Lees is hier over een klasse met de nadruk op fun, minimale regels en weinig serieux... :thumbsup:
Waar kopen jullie die auto's en onderdelen? Veel shops heb ik nog niet gezien. Thx, Alwin |
gewoon via internet é ;)
|
Quote:
|
Ja de mardave is ni voor serieus te racen das een feit da vorig jaar al bevestigd werd:woot:
En voor onderdelen te bestellen heb ik goede ervaringen met www.mardavespares.com, een week later is het pakket er. Alleen zijn die momenteel aan hun site aant werken en is de optie om naar belgie te versturen niet mogelijk. Ik heb ermee gemailed en ze zeiden dat ja de bestelling gewoon via mail kunt doen. Kwa betalingen weet ik het dan ook niet. Ik wacht af tot september voor te bestellen. |
1 Attachment(s)
Accu past net, zelfs nog 1,4mm over :thumbsup:
|
:blush:SP9.5:blush:
May the :bored:force:bored: be with you..:cry: |
Quote:
|
een nieuwe Mardave...
Daar dit het officiele Mardave topic post ik hier mijn ervaringen. Ik kocht de wagen een aantal weken geleden om in Machelen te rijden. De eenvoud en de schaal 1/12 heeft me over de streep getrokken om aan dit avontuur te beginnen.
chassis: Ik heb nog nooit zo iets eenvoudig gezien. De achteras heeft geen diff en is niet gelagerd. Om de as toch glad te krijgen heb ik deze in de kolomboormachine laten draaien tegen een vod met TurtleWax. De stuurinrichting stelt echt niets voor. De balcups zijn veel te klein en laten nauwelijks beweging toe. Deze zijn dus vervangen door wat Tamiya onderdelen. body: De Toyota Starlet is geleverd in ABS. Knippen en snijden door dit dikke materiaal is echt niet evident. Het is mij nog niet duidelijk hoe ik de ramen moet afwerken; uitsnijden? Er zijn ook lexan bodies verkrijgbaar. banden: Kit wordt geleverd met standaard foams die je zelf moet lijmen:eh?:. Hiervoor heb ik de velgen opgeschuurd, banden er over, binnenkant dikke CA gedruppeld tussen velg en band, buitenkant lijm aangebracht met een punt van een tandenstoker. Uiteindelijk had ik toch wel wat bouwuren nodig om deze kit te maken. Ik ben echt benieuwd hoe ie rijdt. http://i370.photobucket.com/albums/o...9/IMG_0516.jpg http://i370.photobucket.com/albums/o...9/IMG_0512.jpg http://i370.photobucket.com/albums/o...9/IMG_0517.jpg http://i370.photobucket.com/albums/o...9/IMG_0519.jpg http://i370.photobucket.com/albums/o...9/IMG_0522.jpg http://i370.photobucket.com/albums/o...9/IMG_0521.jpg http://i370.photobucket.com/albums/o...9/IMG_0523.jpg http://i370.photobucket.com/albums/o...9/IMG_0518.jpg |
jawadde, ge hebt geluk dat het chassis geen houten plank is. :thumbsup:
|
voor mij word het deze winter de world GT klasse.
met een zelfbouw modelleke:thumbsup::thumbsup: |
All times are GMT. The time now is 02:32 PM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com