![]() |
www.erccf.be
Ikke beetje verwonderd en zelfs boos ...
Vandaag op deze website gestoten: http://www.erccf.be/ ... en ik begrijp het niet. Dat men een soortgelijk initiatief opricht voor de touring-mensen, daar kan ik inkomen ... maar toch niet voor de Off-roaders?? Een dergelijk initiatief bestaat immers al jaren en heet: BNK of gewoon in de clubkoersen van de clubs die bij het BNK samenwerken. Het enige verschil is dat er sprake is van een junior-reeks .. dat kan ik begrijpen, maar sowieso komen die jong mannenkes ook in het BNK of de clubraces ook al aan hun trekken. Er is ook nog een 1/10 offroad-stock-reeks .. maar dat lijkt me weer eens echt zo'n "touring-man-uitvinding" en IMHO zeer overbodig. Nen buggy dient om offroad te rijden en hier en daar gericht en beheerst te kunnen jumpen. Met een 27T moet je eerst al zien dat je kàn jumpen. (Yeah, I know, met een 27T kan je idd jumpen ... maar dan moet ge echt al uw best doen) Daarnaast, ik ben al effe weggebleven in het circuit, dus geen directe voeling meer - but I'll be back - maar dit is toch rechtstreeks in het vaarwater komen van de FBA? man, man, toch, we zijn al met zo weinig in dit apenland .. en dan gaan ze zich nog eens opsplitsen. In plaats van de gezamelijke inspanningen te bundelen?!? |
vrijheid blijheid denk ik, iedereen mag organiseren wat tie wil. wellicht kunnen of willen ze niet samenwerken met fba voor wat dan reden dan ook, ik zou me er niet te druk om maken :)
ook denk ik dat ze een andere groep aanspreken dan bnk'ers, die anders toch nooit bnk zouden gaan rijden maar hier een mooi alternatief in vinden |
Dit is een zo goed als 1 mans actie van een man die niet zo'n goede vriendjes is met het FBA, hij denkt/dacht zijn eigen superdeluxe 'veel beter dan het FBA' reeks op poten te zetten. Wat niet echt lukt.
http://www.erccf.be/uitslagen/thewal...oad%202011.pdf Hieraan kan je dat al meteen zien. |
mogen? zeker en vast!
... maar ik blijf het dom vinden. Alsof de mensen van de offroad-clubs en de BNK-ers zo'n moeilijke mensen zijn??! Dat is juist één van de aspecten die me zo aanstaan in het Belgisch-Nederlands Offroad-land (1/10 electric ... ik ken de andere niet): de sfeer en het kameraadschap, over lands-én taalgrenzen heen. IMHO!! ... toont een dergelijk initiatief nét dat de oprichters ervan het offroadlandschap in belgië en NL niet goed kennen. maar ik kan me natuurlijk vergissen hé :thumbdown: |
zolang er geen staat sponsoring is denk ik dat zulke versnippering zich zal blijven voordoen in dit "apenland" ;)
|
Amaai, Ludo, ziet dat ge der geen hartkwaal aan overhoudt hé....
Zo zie je inderdaad dat je al efkes uit het circuit bent, want die discussie is er al geweest. Ik persoonlijk zie hier geen kwaad opzet in, want zoals Bas aanhaalt mikken ze hier inderdaad op een andere doelgroep. Er is ook geen sprake van in't vaarwater te komen van het FBA, want het ERCCF geniet geen erkenning door de EFRA of IFMAR of wat dan ook, en heeft ook deze intensie niet. Je kan er dus ook geen officiële licentie aanvragen voor BK of Europese wedstrijden... Zie het misschien als een overkoepelende organisatie voor mensen die niet wensen deel te nemen aan BNK, BK, GP, ...., maar die toch samen in een groepje willen op verschillende locaties deelnemen aan wedstrijden en zodoende een klassement verkrijgen. Ik vind dit een tof initiatief en leuk alternatief. Ikzelf rijd wel BNK, en als het past rijd ik zelf ook wel mee bij zo'n EPC. Begrijp me nu niet verkeerd, ik ben geen stichtend lid of zo, maar ken de oprichters persoonlijk zeer goed, en heb er een goede band mee, vandaar dat ik ook zijn idee respecteer en steun. En ik denk niet dat ik daarom een slechter persoon ben, toch?? Trouwens, even terloops, maar de oprichter is ook lid in onze club, en zodoende ook lid van het FBA. Wat zou dan het probleem kunnen zijn? Uiteindelijk denk ik toch dat we allemaal dezelfde interesse en hobby hebben... :drool: |
Quote:
Denk dat je niet echt goed bent ingelicht geweest, Cooper. DAT is nooit zijn bedoeling geweest, en zal het ook nooit worden. En "geen goede vriendjes"... ik heb ze nochthans al met elkaar zien praten, en ik zag niks vijandigs hoor :) Laat rust waar rust is... das een mooie gezegde :thumbsup: |
misschien stof tot denken om een beginners categorie te maken bij het BNK voor mensen als ik, zou toch leuker zijn voor de mindere en startende rijders om ook in een A finale te rijden en te strijden voor de eerste plaats :)
|
Ik kom juist zodat anderen kunnen winnen
|
Quote:
Er valt geen geld te verdienen ofzo als je wint hé. + het gaat 'm om het plezier, niet perse om 'te winnen' probeer jouw finale te winnen ofzo :) krijg je ook een mand bier voor :). |
maak er een polleke over :)
|
Quote:
|
U vraagt? Wij draaien!
http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=101149 :thumbsup: Oh Cooper wat ben je toch een goeie moderator! ja dankuwel jongens! |
èhm nou... :blush:
|
als je alleen zou komen om is te winnen dan was het erg stil op wedstrijden
er wint er namelijk maar 1 maar heb meer mensen blij gezien met een zwaar bevochten 3e of 4e plaats er zijn ook 6 of 7 finale,s dus altijd 1 waar rijders in zitten met de zelfde snelheid |
Voor mij is het grote voordeel van de rookieklasse tijdens de clubwedstrijden van orra het feit dat we vanaf de kwali's apart rijden, en ons dus volledig kunnen concentreren op het rijden van volstrekt onnuttige lijnen.:cry:
Heel wat leuker dan constant over de sokken gereden te worden als je 't mij vraagt.:woot: |
bij bnk wordt je ingedeeld in "tragere"kwalies dus wordt je ook niet voor je sokken gereden
als wesley nooit had meegereden met de "grote"jongens had hij nooit zo veel geleerd als nu 100% zeker gewoon mee rijden en die bekers komen vanzelf hoor |
ik rij zelf ook het epc mee omdat geen goesting nog het buget voor grote koersen te rijdeen zoals bnk
en daar vindt ik het plezier van wedstrijd rijden en leren afstellen van een rc offroad wagen en er is nog een zellige sfeer onderling ook |
Quote:
En af en toe komt er zo,n beginner binnenwaaien die vanaf wedstrijd 2, eens het materiaal wat in orde komt, nét komt meeknokken voor zo'n plek in de A En daar ga je dus altijd veel van leren he. Ook volg ik dat idee dat een stockwedstrijd binnen het offroadgebeuren enkel maar meer kosten gaat opleveren. In (BNK-)offroad komt het zoooooo hard op rijderskunst aan en helemaal niet op "straf materiaal" ... Maar je wagen moet wél netjes en correct opgebouwd worden, met aandacht voor details, en een correcte basisafstelling vind of krijg je wel. Het argument dat je uiteindelijk voor het Bnk toch extra centen moet neerleggen, houdt wel steek, geef ik gewillig toe maar alleen als je het over de licentie hebt en de vervoerskosten. Maar de return aan kwalitatieve duels op eigen niveau en de sfeer maken deze investering toch waard. |
Quote:
Als je de resultaten van het seizoen 2012 off-road bekijkt zien we een stijging van het aantal deelnemers met meer dan 100% we zijn dus goed op weg. Het ERCCF is er voor degene die wensen deel te nemen en onze werking verschilt van die van het FBA maar dat wil daarme niet zeggen dat we tegen zijn. Vergelijk het eens en u zal de verschillen vinden. |
Quote:
Persoonlijk rij ik liever off-road dan onroad. Wie weet doe ik BNK mee op de piste van BPT want ik ben daar lid. |
Wel we nodigen de rijders van BNK uit op op het EPC van BPT dat plaatsvindt op 03/06 om deel te nemen, zo kunnen jullie ons leren kennen en het is een goeie training voor het aankomende BNK.
Men kan inschrijven via de site www.erccf.be |
Bedankt voor uw tegenreactie! :thumbsup:
Wat vind je zelf uw grootste pluspunten tov het FBA? |
Quote:
- geen licentie nodig voor deelname. - toegankelijker , doordat men geen lid moet zij van een erkende club. - de stock klasse. - de junior klasse ( gratis deelname indien pa al deelneemt in een andere klasse, anders 5€ maximum.) - onze site waar men standen en info terug vind alsook kan inschrijven, een echte .be dat we gratis gemaakt hebben en onderhouden. ( hosting kost 27€/jaar ) Voordelen en pluspunten voor de organiserende clubs/verenigingen tov FBA: - men dient niet minimaal 3 licenties te nemen en al zijn leden lid te maken van de federatie om erkend te zijn en te blijven. - men staat 2€ af aan ERCCF per inschrijving op de dag zelve ( behalve van de junior reeks ) met een maximum van 50€. - men dient geen bekers te geven als club de dag zelf voor hun EPC. Hoe werkt ERCCF? De inkomsten komen van wat de clubs afstaan van de epc's. De website word gratis onderhouden en is steeds up to date. ERCCF voorziet trofeeen op het end van elk seizoen voor elke klasse op basis van de totaal stand. ERCCF overkoepelend dan ook als federatie de clubs en verenigingen die wensen deel te nemen of ze dan al wel of niet erkend of aangesloten zijn bij een andere organisatie of federatie. Het bestuur bestaat uit stichtende bestuursleden en klasseverantwoordelijken, deze mensen beslissen over reglementen en de werking van ERCCF. |
Wie regelt er op zo'n EPC de verzekering?
|
De club of vereniging die de manche van het EPC organiseerd staat in voor de verzekering.
Nu hoor ik de mensen al afkomen dat men bij FBA verzekerd is en dat is ook juist maar er staat ook in hun reglement dat u verzekerd bent tot aan een bepaald bedrag en onder bepaalde voorwaarden en indien er niet aan de voorwaarden voldaan word dan valt men terug op de verzekering van de organiserende club. Nu een club heeft zowiso al een verzekering voor als er iets gebeurd dus is het onnodig nog eens verzekering bij te nemen. Bij een zeer groot evenement neemt een club al best een extra verzekering ter bescherming van zijzelf want het reglement van FBA zegt ook dat men met hun verzekering gedekt is voor alle door FBA erkende evenementen die op de FBA kalender staan en ik dacht niet dat alle clubraces daar op vermeld worden. |
lol .
en de nederlanders dan die mee doen aan een BNK die hebben nergens een licentie nodig dus wil dat zeggen ook geen verzekering MMMMMMM nu hoor ik U al afkomen daar is ne familiale verplicht dus die hebben een verzekering die alles dekt . wel dat hebben wij hier dus ook en moet den eerste belg nog tegenkomen die dat niet heeft . maar swat hetgeen wat die mensen nu doen is hetzelvde als de interclubs van 15 jaar terug dus zie niet echt een probleem . sterk bezig mannen . :p:p:p:p:p:p |
Quote:
Hallo! |
Euh Bruno... binnenkort hebde ne kleine.. begint maar al familials af te sluiten :p
|
er is nu ook een forum van het erccf
waar we men met alle vragen en suggesties kan plaatsen http://forum.erccf.be/index.php?sid=...3189721b53ca4f en dit zowel over het epc offroad en het epc onroad en er is ook plaats gemaakt voor anders races en clubwedstrijden dit in belgie en nederland indien je eens wilt mee doen kan je shier inschrijven http://www.erccf.be/ groeten redracing |
Quote:
Indien ik zo vrij mag zijn (en anders moet ge maar niet verder lezen): dit soort interclubs is in mijn beperkte ervaring idd heel wat anders dan een BNK. Dat er wat minder volk op afkomt betkent dat je automatisch wat meer reeksen rijden kan, ofwel wat later starten en vroeger stoppen... jawel vroeger kon ik nooit genoeg krijgen maar ja, met vrouw en kind thuis en den job de volgende dag is dat allemaal toch een beetje anders nu. Daarnaast kom je ook niet in de qualificaties in het vaarwater van de grote jongens die op de A-finale plaatsen azen en weinig begrip hebben voor de minder ervaren piloot (of in mijn geval weing oefenende piloot met niet altijd best afgestelde=onvoorspelbaaare buggy). En tenslotte , laten we eerlijk zijn, hoe zwaarder de competitie hoe meer mensen zich laten meesleuren in allerlei zotte aankopen. we kennen ze allemaal wel, de mannen die er an 1 a 2 jaar en een klein fortuin armer de brui aangeven. Stock klasse, god ja, er wordt veel over gezaagd, maar binnen deze kringen werkt het best wel: bij bpt is het tegenwoordig de dichtst bevolkte klasse gewoon omdat het leuk is. Zelfs Dirk die naar ik me herinner aanvankelijk vurig verdedigde dat het niet werken zou, wel diezelfde dirk reed vorige keer mee met zijn oude B4 en scheen zich goed te amuseren. |
All times are GMT. The time now is 02:20 AM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com